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Programming/Android

Android Application Launch checklist, 안드로이드 어플리케이션 앱 출시 체크리스트, ios, 플레이스토어, playstore, appstore, 앱스토어, 어플만들기

Android Application Launch checklist, 안드로이드 어플리케이션 출시 체크리스트, ios, 플레이스토어, playstore, appstore, 앱스토어, 어플만들기



 I already made almost of function i wanted to implement, but didn't design yet. That was so hard for me to do decorate.. anyway, I'll launch app asap, just wanna finish. So I read this from google official site, and translate it for studying myself. What IF you wanna do make app with me, then hit me up~

 만드려던 간단한 앱 기능 자체는 거의 마무리한지 한참 되었지만, 디자인을 아직 안해놨다. 꾸미기가 상당히 감도 안오고 어려워서.. 그냥 최대한 깔끔하게 해서 출시를 해버릴 예정이다. 그래서 구글 공식홈에서 출시에 필요한 스텝을 공부할겸 번역해봤다. 호옥시라도 같이 앱이든 뭐든 만들 사람 있으면 연락이 왔으면 좋겠다~



오피셜 사이트 ( 여기 )
Official site ( HERE )


Launch 출시


This checklist brings together the processes you should follow to ensure your app is launched successfully. The tasks are numbered to give you an idea of the normal sequence in which they would be actioned. However, you can handle the tasks in any sequence that works for you and skip steps as appropriate.


 이 체크리스트는 네 앱들이 성공적으로 출시되도록 하기위해 따라야 하는 과정들을 담고 있다. 각 일들은 일반적으로 행해져야 하는 과정들에 따라서 번호가 매겨져있다. (위에서 아래로 쭉 보면됨). 그러나, 적당하게 생략하고 어떤 순서로든 해도 상관 없다.


Checklist 체크리스트


1. Understand the Developer Program Policies. 개발자 프로그램 정책들을 이해해라


The Developer Program Policies are designed to ensure that the Play store remains a trusted resource for Android users. Review the policies thoroughly as there are consequences for violations.


 안드로이드 유저들의 플레이스토어에 대한 신뢰를 유지하기 위해서 개발자 프로그램 정책들이 있다. 위반에 대한 결과들이 있기 때문에, 정책들을 확실히 리뷰해라.


2. Prepare your developer account. 개발자 계정을 준비해라


Sign up for a developer account and check your developer account details are accurate. If you’re going to sell products, set up your merchant account.


 개발자 계정을 만들고, 개발자 계정의 세부내용이 정확한지 체크해라. 제품을 팔거면, 상거래 계정을 셋업해라.


3. Plan for localization. 현지화 계획을 세워라


 If you plan on including localized copies of your app at launch, start planning early and follow the Localization checklist.


 네 앱에 현지화 카피들을 포함시킬 계획이라면, 일찍부터 현지화 체크리스트를 따라라.


4. Plan for simultaneous releases. 동시 출시 계획을 세워라


Releasing your app on multiple platforms and devices maximizes your promotion activities and the number of installs, so include it in your development plans upfront. If you can’t launch your app on all platforms at once, ask for users’ contact details and let them know when your app is ready.


 네 앱을 여러 플랫폼과 기계에 출시하는 것은 광고효과와 설치 수를 최대화 시키기 때문에, 개발 계획에 선행되어야 한다. 만약 모든 플랫폼에 동시에 출시할 수 없다면, 유저들에게 언제 준비가 되는지 자세한 내역을 알려줘라.


5. Test against the quality guidelines. 품질 가이드라인에 맞추어 테스트해라.


Quality guidelines for all apps plus specific criteria for tablet, TV, and Auto apps provide testing templates. You use these to confirm that your apps offer the basic UI design, features, and functions expected by Android users.


 품질 가이드라인(모든 앱, 태블릿, 티비, 오토앱들의 기준)은 테스팅 템플릿을 제공한다. 안드로이드 사용자들이 기대하는 기능, UI, 특징 등을 확인할 수 있다.


6. Target a recent API level. 최신 API 레벨을 타겟으로 해라.


Google Play will require that new apps target at least Android 8.0 (API level 26) from August 2018, and that app updates target Android 8.0 from November 2018.


 구글플레이는 2018년 8월부터 새 앱들은 최소한 안드로이드 8.0 (API 레벨 26)을 요구할 것이고, 앱 업데이트는 2018년 11월부터 안드로이드 8.0을 타겟한다.


7. Build your Android App Bundle. 네 안드로이드 앱 번들을 만들어라.


When you’re ready to make your app available to users, either for testing or as a final product, build your Android App Bundle in Android Studio. Google Play's Dynamic Delivery will use your app bundle to generate, sign and serve optimized APKs for each user's device, resulting in a smaller app to download and install.


 네 앱을 유저들에게 사용하게 할 준비가 되면 (테스트든 완제품이든), 네 안드로이드 앱의 번들을 안드로이드스튜디오에서 만들어라. 구글플레이의 다이나믹 딜리버리는 네 앱 번들을 실행하고, 사용해서 각 유저들의 장치에 APK가 최적화되도록 도와서, 더 작은 크기의 앱을 다운받고 설치하도록 할 것이다.


8. Run internal tests. 내부적인 테스트를 시행해라.


Use the internal test track to push your app to up to 100 internal testers to get feedback before making your app available to external users in the closed, open, or production tracks. Use multiple closed test tracks for different versions of your app before pushing them to open test tracks or production.


 내부적으로 테스트라인을 통해서 100명의 피드백을 받아봐라, 외부 유저들이 사용할 수 있도록 하기 전까지(클로즈/오픈/상용 테스트). 오픈 테스트나, 상용화 전에 클로즈 테스트에서 여러 버젼을 만들어라.


9. Plan your app’s Play store listing. 플레이스토어에 리스팅할 계획을 세워라.


Prepare the descriptions, promotional graphics, screenshots, and videos you’ll add to your app’s Play store page. Make sure you include a link to your privacy policy if required. Localize your store listing in all the languages your app supports and for the countries you’re targeting.


 세부설명, 홍보용 그래픽, 스크린샷, 비디오 등 플레이스토에 페이지에 추가할 것들을 준비해라. 보호정책이 필요하면 링크를 넣어라. 네 앱이 제공하는 모든 언어와, 타겟팅하는 나라들로 네 스토어 리스팅을 현지화해라. (?)


10. Upload your Android App Bundle to the closed or an open test track. 네 안드로이드 앱 번들을 클로즈/오픈 테스트에 업로드 해라.


Closed and open testing tracks can help greatly in discovering issues with your app, giving you the opportunity to fix those issues and raise the quality of your initial release. Learn how to upload an Android App Bundle and learn about best practices for open tests.


 클로즈/오픈 테스트는 네 앱의 문제를 찾는데 크게 도움이 되고, 출시 전에 이슈를 고침으로써 품질 향상의 기회를 줄 것이다. 안드로이드 앱 번들을 어떻게 올리는지 공부하고, 오픈 테스트의 시행에 대해 공부해라.


11. Define your app’s device compatibility. 네 앱의 장비 호환성에 대해 정의해라


Let the Play store know which Android versions and device screen sizes your app is designed to work on.


 플레이스토어가 어떤 안드로이드 버젼과 장비 스크린 사이즈에서 네 앱이 돌아가게 되어있는지 알려줘라.


12. Check the pre-launch reports. 선-출시 리포트를 체크해라.


When you upload an Android App Bundle to the closed or open track, you'll receive a pre-launch report. With this report you can identify the issues found after your app is tested automatically on a wide-range of real devices running different versions of Android.


 네 안드로이드 앱 번들을 클로즈/오픈 테스트에 업로드 할 때, 선-출시 리포드를 받게될 것이다. 이 리포트로, 여러 버전의 다른 안드로이드 장치에서 자동으로 테스트되면서 발견된 이슈를 찾게 될 것이다.


13. Setup your app’s price and countries of distribution. 앱의 가격과 출시될 나라들을 정해라.


Once you’ve determined your monetization model, setup your app as free or paid and select the countries in which it will be distributed.


 수익모델을 정했다면, 네 앱을 무료/유료 설정하고 어느 나라에서 배포될지 선택해라


14. Opt- in to the right distribution options. 바른 배포 옵션을 선택해라.


From the pricing & distribution page, opt-in to specific devices and programs, such as Wear OS by Google, Android TV, and Designed for families. Google Play can then review your app and, once approved, make it more discoverable for users.


 가격과 배포 페이지에서, 특정한 장비, 프로그램(웨어러블 OS, 안드로이드 TV, 가족들을 위한 것) 등과 같은 것을 정해라. 구글 플레이에 승인되면, 네 앱이 더 발견되도록 해줄 것이다.


15. Set up your in-app products and subscriptions. 인앱 상품 및 구독을 설정해라


Confirm the countries you can sell into and currency and tax issues to consider. Then setup your merchant account and add details and prices for your in-app products and subscriptions.


 네가 팔수 있는 나라들과, 통화, 세금문제를 고려해라. 상거래 계정을 설정하고, 인앱 상품 가격과 구독비를 설정해라.


16. Determine your app’s content rating. 앱의 콘텐츠 등급을 정해라 (나이 제한)


 Providing an appropriate rating for your app is a requirement of the Developer Program Policies but, it also ensures your app gets seen by the right age-based audiences.


 앱의 적절한 콘텐스 등급을 정하는 것은 개발자 프로그램 정책에서 필요하고, 나이대에 맞는 유저들에게 보여지도록 해준다.


17. Final checks and publishing. 최종 체크 후 출시


First, go back and double check you’ve done everything on this list. Now you’re ready to publish your app to the production channel. If you’re releasing an app update, use staged rollouts to release your update to progressively more users. This allows you to halt the update if you find an issue, so you can limit the number of users it affects.


 먼저, 처음부터 다시 두번 체크해봐라 리스트 전부다. 제품화 채널에 앱을 등록할 준비가 되었다. 만약 앱 업데이트를 출시하는 경우, 단계적인 실행으로 점진적으로 많은 유저들에게 업데이트를 할 수 있다. 이것은 네가 이슈를 발견 했을 때 업데이트를 중지할 수 있게 해주고, 그것에 영향받는 유저의 수를 제한할 수 있다.


18. Promote your app. 네 앱을 홍보해라.


Start promoting your app with the Google Play badge. Check out our other marketing tools and growth best practices to start growing your audience.


 구글플레이 뱃지와 네 앱을 홍보해라. 마케팅 툴과 성장을 확인해라 유저를 늘리기 위해서.


19. Browse and reply to user reviews. 찾아보고 유저의 리뷰에 응답해라.


Understand what users think of your app and reply to their reviews to address any issues you might not have spotted in testing.


 유저가 네 앱에 대해 생각하는 것을 이해하고, 테스트에서 찾지 못했던 어떤 이슈들에 관한 리뷰들에 응답해라.


20. Check your vitals. 네 바이탈을 확인해라.


Android vitals shows you important information based your app running on real devices to help you understand and fix stability and performance issues. Improving your vitals will result in a better user experience, more engaged users, and higher ratings.


 안드로이트 바이탈은 실제 장비들에서 돌아가는 앱의 안정성과 성능 이슈를 이해하는데 중요한 정보를 보여준다. 네 바이탈을 향상시키는 것은 더 나은 UX, 더 많은 유저들, 더 높은 평점으로 돌아올 것이다.



Woohoo, you’ve launched! What next? First, take a break. Then check out our best practices on increasing engagement and retention in your app, growing your audience, and earning more revenue.


 우후, 출시했다. 다음? 일단, 좀 쉬고. 유저를 늘리고, 돈을 더 벌자.





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